EST

Ettevõttest

Anne Mere HKScani Ärifoorumil: toit on muutunud osaks tarbija identiteedist

31. oktoober 2017

Tarbijakäitumise värsketele trendidele ja e-kaubanduse väljavaadetele keskendunud HKScani Ärifoorumil esinenud Anne Mere sõnul on toit muutunud osaks tarbija identiteedist ning toote väärtusahela läbipaistvust peetakse aina olulisemaks.

„Näeme juba praegu, et globaalsed megatrendid nagu linnastumine, digimaailma areng, jätkusuutlik mõtlemine, kliimamuutused jne. mõjutavad ka eestimaalasi. Oluline on neid trende tajuda ning arvesse võtta juba oma tänastes juhtimisotsustes,“ selgitas Mere.

Lisaks keskendus Mere oma ettekandes ka tulevikule rääkides Z-põlvkonna ehk pärast 1995. aastat sündinud tarbijate harjumustest. Tema sõnul on noorte jaoks ostu sooritamisel oluline emotsionaalne kogemus, mitte pelgalt toode ise. Noortele läheb korda teadmine, kui toode on vastutustundlik sotsiaalselt või keskkonna suhtes st ostuga kaasneb ka mingi kõrgem väärtus,“ sõnas Mere ning lisas, et sotsiaalmeedia, sõprade soovitused on noorte ostuotsuste puhul määrava tähtsusega.

HKScani Ärifoorumil esinenud Aalto Ülikooli äriprofessor dr Pekka Mattila keskendus oma esitluses rütmimajandusele ehk tarbijate rutiinkäitumisele. Tema hinnangul on edukad ennekõike need ettevõtted, kes suudavad tarbija käitumisrütmi muuta ja luua uusi harjumusi. Selleks, et seda saavutada, tuleb pakkuda olulise lisandväärtusega unikaalseid tooteid või teenuseid. Õnnestumiseks on kindlasti eelnevalt vaja läbi viia uuringuid, et mõista tarbijate muutumisvalmidust. Näiteks pole mõtet kiirtoidurestoranis hakata pakkuma gurmee-valikut, sest tegelikult külastajad seda ei ootagi.

E-kaubanduse ärimudelitest ja praktilisi näpunäiteid jagas Suurbritannia konsultatsioonifirma Bridgethorne’i ostukäitumise juht Nick Kirby. Tema sõnul teevad 60% kaupluste külastajatest tegelikult oma eelvaliku internetis. „E-poe funktsioon ei ole pelgalt online’is ostlemine, vaid paljuski eeltöö tegemine ostu sooritamiseks füüsilises kaupluses. Neid, kes online’s ka tegelikult ostu sooritavad, on tunduvalt vähem.“

Kirby sõnul tehakse aga suurimaid vigu e-poe loomisel kõige elementaarsemate detailisega. „Sageli unustatakse ära, kui oluline on toote foto, ning ei osata näha seda, milline mõju on inimese ostuotsusele pildi puudumisel või ebakvaliteetsel pildil. Näiteks Unilever kasvatas 30% oma müügikäivet, kui vaatas üle oma tootefotod.“

AS HKScan Estonia on Eesti suurimaid toiduainetööstuse ettevõtteid, mis kuulub HKScan kontserni. Eestis on meie kaubamärkideks Rakvere ja Tallegg. HKScan on Põhjamaade juhtiv lihaekspert, mis toodab ja turustab tugevate kaubamärkide all kvaliteetset ja vastutustundlikult toodetud sea-, veise, linnu- ja lambaliha, töödeldud liha ning valmistoite. HKScani kliendid on jaemüügi ja toitlustusega tegelevad ettevõtted, tööstused ning ekspordisektorid. Meie koduturud asuvad Soomes, Rootsis, Taanis ja Baltimaades, ekspordime oma tooteid pea 50 riiki. HKScani netokäive oli 2016. aastal 1,9 miljardit eurot ja kontsernis töötab ligikaudu 7 300 töötajat.

 

Lisainfo:

Kerstin Aps

HKScan kommunikatsioonijuht

E-post: Kerstin.Aps@hkscan.com